Skip to main content

Praktisk informasjon

Om varene

Zanzibar er ikke bare en nettbutikk. Skoene vi selger på nettet tas fra vår fysiske butikk. Det betyr at skoene allerede kan være prøvd av andre kunder. Noen ganger kan det være små “skjønnhetsfeil” som ikke forringer varens kvalitet. I og med at alle våre sko er produsert for hånd, vil det alltid være en mulighet for at hendene har satt små spor. Vi sjekker uansett alltid grundig før vi sender varen fra oss, og passer på at du får et par flotte sko!

Undersøkelse av varen
Når kjøperen mottar varen, anbefales det å undersøke om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt om “Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

Kjøperen kan undersøke og prøve produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel leveres tilbake til selgeren i samme stand som den var i da kjøperen mottok den. Selgeren kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av kjøperens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.

Retur i originalemballasje

Varen må returneres ubrukt i originalemballasje forsvarlig pakket med vedlagt utfylt returskjema.

Uavhentede pakker

Det er en hentefrist på 14 virkedager fra pakken ankommer kjøpers postkontor. Posten sender flere hentemeldinger på sms og e-post, og det er kjøpers ansvar å hente ut pakken. Etter 14 dager sendes pakken automatisk i retur. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.

Ved uavhentede pakker, påløper et gebyr på kr. 400.- for å dekke selgers kostnader for frakt og ekspedisjon. Beløpet vil bli trukket fra når kjøpet krediteres.

0
    0
    Din handlekurv
    Din handlekurv er tomTilbake til shoppen